Sidor

Summa sidvisningar

söndag 6 januari 2013

Konstigt väder vi har !!

Trist att all snön försvann.. Vintern ska va vinter .. Men inte kan jag göra något åt det heller.

Igår åkte vi lite bil .. Solen sken tänkte ta lite kort ..men . Jora nôa fekk ja te .. Men de blev inte riktigt som jag hade tänkt framför mej .

Fick ju ett nytt makro 40 mm i julklapp av Mr B .. Så förväntningarna är höga.. Men så lätt var det inte .. Jag krånglar till det för mycket ..
Så nu ska jag köra på " grönt"
Säkert kort det.

Tog en sväng på centret.. Sprang på en stressad dotter :(( hon hade 30 min rast .. En kaffe & en Tor på MM.. Smakade som vanligt bra ..

Men men " flekka mi" !!
Detta håller inte kropp& själ för ..

Väl hemma gjorde jag en Porterstek
Gott, men Vinbärsteken slår nog Portern !!


Ett recept som jag har fått och lagt in på www.matklubben.se
för några år sedan

Så god , jag använde älgkött .



För 4-8 personer.

VINBÄRSSTEK

Ingredienser
1/1/2 kg benfritt nöt/älgkött
1 dl outspädd svart vinbärssaft
1/2 dl kinesisk soya
1 tsk timjan
5-6 enbär
2-3 buljongtärningar
3 dl vatten
2 vitlöksklyftor
1 stor lök

Sås:
ca 8 dl sky, avsilad
5 msk vetemjöl
2 dl grädde

Gör så här
Blanda alla ingredienserna och koka upp.

Lägg i köttet och koka 11/2 tim. Vänd efter halva tiden.

Låt köttet ligga och dra i skyn ca 20 min.
Ta upp köttet, sila skyn

En favorit i min familj!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar