Sidor

Summa sidvisningar

måndag 16 januari 2012

Frosseri

De Sju Huvudsynderna/lasterna lyder på svenska och latin:
1. Högmod - superbia = (storhetsvansinne, fåfänga; eller åtminstone övermod; Hybris)
2. Girighet - avaritia
3. Vällust - luxuria = (otukt eller begär)
4. Avund - invidia
5. FROSSERI- gula
6. Vrede - ira = (I vissa fall även hämnd)
7. Lättja (likgiltighet) - accedia

Ja det fick jag lida av när jag kom på vågen , tycker att jag har varit duktig...men fasen heller går inte för mej att äta mjukt bröd, fast det är hembakat nästan inget fett och inget socker...fan, fan,......+ 2 hg¨på en vecka..kan tyckas lite men grrrr sur på mej själv ..karaktären ligger nog ute på något ställe....
får väl gå ,gå och gå igen med silvertejp för käften ....


Skärpning står på mitt schema......

1 kommentar:

  1. Testar bara det verkar svårt att kommentera ..så jag gör det själv

    SvaraRadera