Sidor

Summa sidvisningar

onsdag 3 augusti 2011

Ännu en varm dag..

Dimman var ganska tät i morse..det berodde nog på regnskuren som kom i går kväll...så denna dag blev jäkligt het oxå..

Tog med mej dottra den äldsta och for in och handlade, tog även en lunch i skuggan innan vi for hem.
De var så hett ute så det pallade jag inte med..bakade istället bullar idag..gött o ha de när de små kommer.
Kanelbullar ...
Kanel, socker & smör...
Rejäla bullar ska det va..
Pensla med ägg & socker...
Ca 70 stycken blev det kunde lätt ha blivit fler med bullar ska va stora....
Sen blev det en kaffe kopp i skuggan hos min granne när gubben hade kommit hem från Norgejobbet.
Vet inte vem som var nöjdast jag eller grannen ? han fick morot & linfröbröd igår,tacksamt ..tänk va lite det behövs för att göra någon glad.

Sen gick vi till familjen Borgh de fick oxå en påse, men där åkte de i frysen.
Nu sitter jag i soffan och tar ett välbehövligt fotbad..gubben klipper gräset.
Latmask tänkte du säkert!! haha men jag har trimmat före honom.....tog en burk " Mojito" inte o leke mä de precis vart sleten bare ja o drecke opp den ...


Men den var god...

Trevlig kväll....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar