Sidor

Summa sidvisningar

fredag 19 augusti 2011

Nu händer det..

Äntligen är den stora dagen inne ..lastbilen skall lastas och dra mot nya huset ..detta gäller ju inte mej, men skulle gärna sett att de va vi som fick flytta till ett eget hus.
Men nu är det min älskade dotter & måg som börjar se slutet på ett drygt år av byggande..ett häftigt år får man ju säga, byggt hus från grunden sågat bräder,spikat,hyvlat,fräst,målat,isolerat..plus att jag fick mitt barnbarn #6 mitt i alltihopa.

Men allt har de löst med LITE hjälp, vilken tur att svärfar/ svärmor finns. Den lilla har legat i vagnen medans mamman har kämpat på i med o mot gång,ja glömde...de gifte ju sej oxå!- uamejen itte dålige dessa två, itte de 3 ôngera heller-

Så ikväll när älsklingen kommer hem från Norgejobb, ska han låna en lastbil och köra den till det nuvarande hemmet-last-köra-lasta ur.....och i môra ä d fotbollscup,,puh men har de klarat detta så fixar sej nog d andra oxå.

Så idag tar jag med mej en bullôse och hämtar lellflecka..så blir de lättare att packa för mamman.

Lycka till familjen....i nöd och lust..nöden är väl snart passé
nu får vi hoppas att lusten håller i sej <3

ps de hann med bröllop/ dop ds
Kram



2 kommentarer:

  1. Det har verkligen varit ett händelserikt år för Perilla o Johan, det kan ingen ta ifrån dom ;) Men va härligt att dagen D har kommit och familjen får styra kosan mot sitt nya fina hus, och till slut få bo in sig och njuta av tillvaron. Grattis till deras "hästjobb"

    SvaraRadera
  2. F´låt Pernilla skulle det stå

    SvaraRadera