Sidor

Summa sidvisningar

måndag 11 juli 2011

Mitt emellan 2 jobb..

Jag hoppas att det inte dröjer för länge inna jag får komma tillbaka ..till mitt gamla helst..var en tur till Arvika på arbetsförmedlingen idag, en nyanmälan,det tog typ 2 minuter så var det klart.
Var hos syrran på 11 kaffe,sen for vi till " Nybyggarna i Tälle" där var det full action.
Sen blev det lite trädgårdsarbete jag trimmade och gubben klippte gräset.
I mitt lilla växthus växer det så det knakar nästan iaf. gurkan sprutar fram och tomaterna är på G.
På utsidan växer det också..Lavendel till fjärilarna och Ananassalvia till den som vill ha.
Hundarna trivs så där de tycker nog det är skönare med lite svalare så på kvällen trivs de bättre, ingen värme alls, saknar varma sommarkvällar!
Men nu är det finnt blommorna trivs oxå bara man inte glömmer vattnet....
Väntar med spänning på att det skall bli blommor i mina Änglatrumpeter men än finns det inte något hopp !!!

Men dagen har varit helt ok..gubben tog en MC tur själv gick jag till Jens och trimmade runt hans lilla stuga och placerade ut snigelmedel,det är gott om dessa jäklar...hoppas att det hjälper det har det gjort hos oss men det är idogt arbete som krävs, haha min son klarar inte att ha ihjäl dessa odjur så jägare han är , men mamma får rycka ut.Och vad gör man inte för sina barn, på tal om barn så kommer 3 av mina barnbarn till morronen,då får vi försöka hitta på något, bada kanske om vädret håller i sej...men det märks när vi vaknar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar