Sidor

Summa sidvisningar

onsdag 20 juli 2011

Skogens guld!!

..ja det finns många namn på Kantarellen.
Vi var hos Pernilla och letade svamp..till en början var det en del...så många att min man skrek...skit i dessa små ...kom hit....då hade han hittat de som var större..lätt och bli galen..men nu hade vi gjort opp i förväg att SVAMPEN SKULLE RENSAS PÅ PLATS!!! inget  "halvaskogenmedhem- så vad gjorde vi då..jo de ska jag berätta --haha vi satte en ryggsäck på han och i där placerade vi lilla Annie..nu fick han BARA peka åt mej ..vips så plockade jag och rensade på plats det gick ju förträffligt bra..
Lilla vännen är inte helt pigg Vattenkoppor stackare men hon satt så käckt i "säcken"..

Så nu hade vi Annie och Lars-erik under uppsikt..så då var det bara att trava på..om inte jag hade lessnat hade vi säkert gått där än..Pernilla ville bara gå ..lite till, snart..uppför nästa backen..joooo de finns ..go ho men som sagt så har inte mor och dotter samma tålamod.....så jag och gubben plus 2 barn gick före hem och satte på kaffe....
Pernilla på G....




Det blev allt med en del hem...Pernilla bjöd på smörstekta kantareller och rostat bröd..tack vännen min det blev en bra avslutning på denna vår lilla utflykt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar