Sidor

Summa sidvisningar

söndag 18 december 2011

Detta gick itte bra..

Men det hade jag nog på känn..jag tänker på tårtan den himmelskt goda tårtan som dôttra mi bjöd på i går...plus att jag åt opp alle "makkronera " i frysen..det gav iallefall utslag på våga..pust o stön...att en alldrig lär sej.

Men nu är det ny vecka och inte vilken vecka som helst JULVECKA då kommer det nya frestelser !

Men jag är stolt över Louise ho klämde te o geck ner 1,7 KILO ho på e vekke...duktig flicka det.

Men nu är det 4:e advent så jag skickar med en dikt som jag kommer i håg att mina barn iaf. några av dom kunde rinnande:


Adventsdikt




Här är den klassiska adventsdikten som säkert många av er redan kan...
När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas
att fira få advent

När andra ljuset brinner
är snart lucia här
hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär

När tredje ljuset brinner
vi juleklappar syr
och mamma bakar kakor
och har ett fasligt styr

När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan

När alla ljusen brinner
då blir det jättekul
med klapparna och tomtarna
som önskar oss GOD JUL!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar