Sidor

Summa sidvisningar

tisdag 6 december 2011

Tikka Masala köttfärssås

Ingredienser

400 g Nötfärs max 10%
2 st Lök, 1 dl hackad
2 klyfta(or) Vitlök, 2 tsk hackad
2 msk Currypasta, 1-3 msk
4 dl Tomater krossade
4 portion, tills du är mätt Äggnudlar okokta, äggnudlar
2 msk Persilja, hackad

 


Ingredienser

400 g Nötfärs max 10%
2 st Lök, 1 dl hackad
2 klyfta(or) Vitlök, 2 tsk hackad
2 msk Currypasta, 1-3 msk
4 dl Tomater krossade
4 portion, tills du är mätt Äggnudlar okokta, äggnudlar
2 msk Persilja, hackad

Instruktioner

  • Hetta upp en fettsnål stekpanna och rosta lök, vitlök och köttfärs tills det blir smuligt och får gyllenbrun färg. Tillsätt currypasta och låt det bryna 30 sekunder och slå sedan i tomaterna. Låt det koka sakta ca 30 minuter, smaka av med salt, peppar och eventuellt lite mer currypasta. Koka under tiden nudlarna enl förp. Servera nudlarna tillsammans med köttfärssås och strö över persiljan. Tänk på att currypasta av olika fabrikat varierar väldigt mycket i styrka så smaka dig fram till rätt mängd.


Detta recept har jag lånat av Viktväktarna .3  msk curry pasta använde jag och det blev ett härligt drag, känns både här och där, men det var gott.

Använde älgfärs eftersom jag har nästan fri tillgång till det tack vare mina 3 jägare.
Bytte ut äggnudlarna mot fiberpasta..man tager vad man haver....


Ha en fortsatt trevlig dag...

2 kommentarer:

  1. Hej du Anita!
    Det där lät verkligen gott det och kanske borde provas. Inte visste jag att du hade en blogg, men nu vet jag :))))
    Kram på dig
    Lena

    SvaraRadera
  2. Hihi.. så kan de gå.. läste Lenas kommentar:) gött de såg ut du.. hmm får nog testas nån dag.. ha de ..kram Pia

    SvaraRadera